ERIKKILA piti vuosisadan juhlat!
15.6.2012

Sata vuotta täyttänyt perheyritys ERIKKILA OY juhli täysiä vuosia seitsemäs kesäkuuta Masalassa. Vieraita saapui paikalle yhteensä 240 henkeä yli kymmenestä maasta, mm. Venäjältä, Suomesta, Italiasta, Saksasta sekä Virosta.

”Nykyisen Erikkilän menestys kertoo paljon myös suomalaiselle yhteiskunnalle, millaista otetta me tarvitsemme. Maailman työnjaossa pienenmaan ja sen yritysten on löydettävä oma paikkansa ja usein on keskityttävä hyvinkin kapeaan osaamisalaan. Ja pyrittävä siinä huipulle. Tällainen on mahdollista pitkäjänteisen omistajaperheen, työntekijöiden ja yhteistyökumppaneiden yhteistyöllä. Se on Erikkilässä onnistunut ja tuonut tuloksia”, sanoi Perheyritysten liiton toimitusjohtaja Matti Vanhanen pitämässään juhlapuheessa Masalassa.

Yrityksen toimitusjohtaja Mikko Erikkilä kertoi pitämässään puheessa sukupolven vaihdoksesta ja perheyrityksen pitkäjänteisyyden merkityksestä. Perheyrityksen arvoihin kuuluu, että ajatellaan tulevia sukupolvia nyt tehtävissä päätöksissä ja ratkaisuista, josta hän totesi: ”Seuraavat 100 vuotta yrityksen tulevaisuudesta ovat mahdollisia vain, jos toimimme nyt kuten meidän edeltäjämme ovat toimineet kestävällä pohjalla ja harkiten”. Yrityksen tulevaisuuden suunnitelmat eivät rajoitu vaan Euroopan alueelle: “ERIKKILAn toimintojen ulottaminen myös Euroopan ulkopuolelle on vain yksi esimerkki lyhyentähtäimen tavoitteista”, totesi toimitusjohtaja Mikko Erikkilä.

Tehtaan laajennuksen vihkimisen suoritti yrityksen omistajat yhdessä Matti Vanhasen kanssa, sekä laajennuksen siunasivat pastori Tapani Selin sekä Isä Kalevi Kasala.

Lisätietoja:

Mikko Erikkilä
mikko.erikkila(at)erikkila.com

Nauhanleikkaus

Lataa tästä:
JULKAISUVAPAAT KUVAT / LEHDISTÖ (Kuvaaja: Maria Miklas)